.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
معاون میراث فرهنگی گیلان:
ابریشم‌کشی گیلان احیا می‌شود
هنر ابریشم‌کشی یکی از رشته‌های منسوخ شده صنایع دستی استان است.

شمال نیوز: معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: هنر منسوخ شده ابریشم‌کشی گیلان احیا می‌شود.

نادر ذاکری امروز در گفت‌وگو بافارس در رشت با اشاره به احیای رشته‌های صنایع دستی گیلان اظهار کرد: هنر ابریشم‌کشی یکی از رشته‌های منسوخ شده صنایع دستی استان است.

وی احیای هنر ابریشم‌کشی را از برنامه‌های صنایع دستی گیلان عنوان کرد و گفت: جلسه‌های متعددی برای هماهنگی با دستگاه‌های مختلف به منظور راه‌اندازی کارگاه آموزشی رشته ابریشم‌کشی برگزار شده است.

ذاکری با بیان اینکه گیلان از توتستان و پیله ابریشم برخوردار است، تصریح کرد: فرآورده‌های ابریشمی در استان نداریم و باید هنرمندان رشته ابریشم‌کشی شناسایی شوند.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان ابریشم‌کشی را یکی از رشته‌های قدیمی و بومی استان خواند و بیان کرد: امسال راه‌اندازی کارگاه آموزشی ابریشم‌کشی در حال پیگیری است و برنامه‌ریزی لازم برای ادامه این روند انجام می‌شود.

وی با اشاره به هماهنگی با شرکت سهامی ابریشم ایران، یادآور شد: کمیته امداد، دفتر امور روستایی و عشایری استانداری و سازمان آموزش و فنی حرفه‌ای گیلان در زمینه احیای هنر ابریشم‌کشی با صنایع دستی استان همکاری می‌کنند.

ذاکری احیای هنر ابریشم‌کشی را سبب ایجاد اشتغال در روستاها دانست و اظهار کرد: ایجاد اشتغال در روستاها و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه از روستاها، از اهداف احیای هنر ابریشم‌کشی در گیلان است.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در ادامه به راه‌اندازی دو کارگاه آموزش رشته‌های در حال منسوخ کدوی منقوش و چموش‌دوزی اشاره کرد و گفت: مرحله مقدماتی راه‌اندازی کارگاه آموزش چموش‌دوزی انجام شده و مرحله تکمیلی این رشته در حال پیگیری است.

وی، راه‌اندازی کارگاه آموزش چموش‌دوزی را نیازمند اعتبار عنوان کرد.

ذاکری با بیان اینکه کارگاه آموزش کدوی منقوش در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: تعدادی از هنرجویان کدوی منقوش در منطقه لیالستان لاهیجان آموزش دیدند.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان مراحل آموزش کدوی منقوش را ساده‌تر دانست و تصریح کرد: هنرجویان با آموزش مقدماتی می‌توانند ساخت کدوی منقوش را آغاز کنند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.073 seconds.